In die periode had elk land een aantal artiesten die anders begonnen te schilderen. Een reactie op het schilderen zoals op school geleerd. Pas later is men een deel ervan impressionisten gaan noemen. Er zijn een groot aantal Amerikanen die de stempel impressionisme kregen. Waarom zij wel en anderen niet is mij een raadsel. Meer informatie in volgende link https://nl.wikipedia.org/wiki/Amerikaans_impressionisme
Prachtig, mooie kleuren ook.
BeantwoordenVerwijderenZe kan er wat van.
VerwijderenAmerikaans impressionisme? Die term hoord ik nooit eerder. Waren er veel artiesten die impressies uit de pseudo-cultuur op het doek zetten?
BeantwoordenVerwijderenDe fransen waren niet de enigen, zoals veel mensen denken. Artiesten uit andere landen deden dat ook.
VerwijderenMaar dat vroeg ik niet.
VerwijderenIn die periode had elk land een aantal artiesten die anders begonnen te schilderen. Een reactie op het schilderen zoals op school geleerd. Pas later is men een deel ervan impressionisten gaan noemen. Er zijn een groot aantal Amerikanen die de stempel impressionisme kregen. Waarom zij wel en anderen niet is mij een raadsel. Meer informatie in volgende link https://nl.wikipedia.org/wiki/Amerikaans_impressionisme
VerwijderenDank je, dat bedoelde ik. Het waren er dus inderdaad veel.
Verwijderen