Ik begrijp werkelijk niet waaraan Sluijters het te danken heeft dat hij in musea hangt. Althans niet met een werk als dit. Het oogt erg amateuristisch. Niet naïef dus, want dat is weer iets anders. Het perspectief van de stoel klopt niet eens. Was Greet soms museumdirectrice en deed ze Jans PR?
Nu ik het werk beter bekijk kan ik je alleen gelijk geven. Ik denk dat het komt door de naam van de artiest. Ik vind een artiest goed. En vergeet kritisch te zijn.
En ik ben veel te kritisch. Dat zegt men me vaak, en ditkeer maak ik geen grap. Ik kan niets zeggen over dit doek, want ik ken Sluijters' leven & werken niet. Wie weet heeft hij dit wel geschilderd toen hij nog een jonge jongen was. Dat zou zomaar kunnen.
Ik begrijp werkelijk niet waaraan Sluijters het te danken heeft dat hij in musea hangt. Althans niet met een werk als dit. Het oogt erg amateuristisch. Niet naïef dus, want dat is weer iets anders. Het perspectief van de stoel klopt niet eens. Was Greet soms museumdirectrice en deed ze Jans PR?
BeantwoordenVerwijderenNu ik het werk beter bekijk kan ik je alleen gelijk geven. Ik denk dat het komt door de naam van de artiest. Ik vind een artiest goed. En vergeet kritisch te zijn.
BeantwoordenVerwijderenSluijters kan beter dan dat. Waarom deed hij het dan? Wilde hij daarmee iets zeggen? Of wilde hij gewoon een nieuwe stijl uitproberen?
BeantwoordenVerwijderenEn ik ben veel te kritisch. Dat zegt men me vaak, en ditkeer maak ik geen grap. Ik kan niets zeggen over dit doek, want ik ken Sluijters' leven & werken niet. Wie weet heeft hij dit wel geschilderd toen hij nog een jonge jongen was. Dat zou zomaar kunnen.
Verwijderen